אושר לקריאה ראשונה: פטור ממס על דירה ליתום

איתי גדסי No Comments on אושר לקריאה ראשונה: פטור ממס על דירה ליתום

ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה: רכישת דירה למען ילד יתום תיחשב כרכישת דירה יחידה ולא תחויב במס רכישה

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה ראשונה את הצע"ח שיזם ח"כ יעקב אשר עם ח"כ משה גפני, הקובעת כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כזו מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה ובכך היא תיפטר ממס רכישה המוטל בעת רכישה של דירה שנייה.

במהלך השנים האחרונות ניסתה ועדת הכספים בתאום עם רשות המיסים להגיע להסדר שיאפשר החרגה זו בלא חקיקה, אך המהלך לא צלח.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "דיברנו פה פעמים רבות בדיונים על רכישת דירה ע"י ילד יתום, שלא יהיה את התשלום של מס רכישה, רשות המיסים הסכימה ואמרה שכך צריך להיות. אבל ביקשנו שיתוקן החוזר שלהם וזה לא קרה. אז צריך לתקן את החוק, אין ברירה. הצעת החוק הזו של ח"כ יעקב אשר – צודקת ונכונה".

ח"כ יעקב אשר: "את ההצעה הזו יזמתי ב-2018 יחד עם יו"ר הוועדה הרב גפני שמאז ניסה כמה פעמים לאפשר לרשות המיסים לתקן את זה בלי חוק. ויודגש, לאורך כל הדרך לא היה ויכוח בהיגיון ובצדק של הצעד הזה. מדובר על משהו שקורה באופן פתאומי במשפחה. מדובר במצב בו אשה שבעלה נפטר והיא רוצה לדעת שהיתומים מסודרים בחיים, כך שאין פה שום משחק במס. לכן נאמר גם לי שזה ייפתר בנוהל ולא הגשתי את ההצעה שלי לוועדת שרים, חיכינו, איפה נשבר גב הגמל? כשראינו שעדיין ישנם עשרות מקרים שנופלים בין הכסאות, ובדיון שהתקיים פה לפני יותר מחודש נאמר ע"י נציג רשות המיסים שיש מקום לפעול לתיקון חקיקה – קידמתי את זה לוועדת שרים. צריך וודאות בעניין הזה".

ח"כ ינון אזולאי: "מברך על החוק החשוב, אבל יותר מצר על התהליך שגרם לכך שמוכרחים להגיע לחקיקה. פעם אחר פעם היינו פה, ודיברנו ולא קיימו את מה שסוכם. זה משהו לא ראוי, התרענו עוד ב-2018, ובכל אחת מהקדנציות. למה צריך להגיע לחוק? זו האופציה האחרונה שצריכה להיות".

שי אהרונוביץ, סמנכ"ל רשות המיסים: "בדקנו את זה שוב בשבועות האחרונים, במרבית המקרים נתנו את ההטבה, אבל כמו שקורה לא מעט פעמים, יש את המקרים בהם הדברים לא מסתדרים עם אותה הוראת ביצוע. כמו למשל הסיטואציה של לקיחת משכנתא, שההורה שבחיים הוא שלוקח משכנתא. ניסינו, נפגשנו עם עורכי דין, עם כל הצער כי גם אני לא רוצה לכתחילה לפעול בחקיקה, ובכפוף לנושא התקציב, אני לא בטוח שיש לי את הנוסחה המנצחת בנושא ההנחיה. אני כמעט משוכנע שיגיע המקרה שלא נופל בתוך ההנחיה, כמו שהוראת הביצוע מתאימה לרוב המקרים אבל לא לכל המקרים. החקיקה בהחלט מסדרת את הנושא".

נציג משרד האוצר ביקש להמתין עד לבחינה שיבצע משרד האוצר בטרם תאשר הוועדה את החוק, וציין כי כרגע מדובר בהצעה תקציבית, בעלות של 35 מיליון שקלים. ח"כ אשר ביקש להזכיר כי בעבר האוצר העריך את העלות ב-180 מיליון שקל והעריך כי גם הפעם מדובר ב"הגזמה פראית של הסכום".

יו"ר הוועדה ח"כ גפני: "נאשר זאת בקריאה ראשונה, בינתיים תעשו תחשיבים, ואז תגידו אם אתם מתנגדים לחוק. אם אתם תולים את זה בחוק התקציב וההסדרים זה לא מקובל עלי".

ח"כ יעקב אשר: "אני נתתי את הסכמתי להמשך הקידום בהסכמה, כאשר הוסבר לי שזהו נושא פרוצדורלי. אבל לא עניין של תקציב כי זה כסף שממילא צריך להגיע ליתומים, רשות המסים אמרה את זה, לא מדובר בכסף שאמור להגיע לאוצר".

בעקבות הדברים אישרה הוועדה את ההצעה לקריאה ראשונה והיא תועבר להצבעה במליאת הכנסת.



0 תגובות